شناسه محصول : 47297

گچ عایق صوتی

یک از مشکلات ساختمان سازی انتقال صدا بین بخش‌های مختلف واحدهای ساختمانی می‌باشد که منجر به ایجاد مزاحمت می‌شود. امروزه استفاده از گچ‌های عایق صوتی به علت صرفه اقتصادی و سهولت در اجرا و همچنین کاهش ضریب انقال صوت و حرارت رواج یافته است. گچ عایق صوتی یکی از نوین محصولات صنعت ساختمانیست که پایه اصلی آن گچ‌های ساختمانی معمولی است که میزان پرلیت در آن افزایش یافته است. با استفاده از ترکیبات خاص ویژگی‌های صوتی و حرارتی آن افزایش یافته است و به راحتی بر روی سطوح آجری، بتنی، کاشی، تیرآهن و انواع بلوک‌ها اعمال می‌شود. گچ عایق صوتی از پرلیت، گچ کندگیرکنده و دیگر سنگدانه‌ها با افزودنی‌های خاص تشکیل شده است. این نوع گچ همانند گچ‌های معمولی به صورت دستی یا پاششی بر روی سطح به صورت لایه لایه اعمال می‌شود. منظور از ضد صدا بودن عایق 100 درصد نیست بلکه ضریب انتقال صوت آن نسبت به گچ‌های معمولی بسیار کمتر (40-30 درصد) است.


توضیحات

یکی از موارد حائز اهمیت در فراهم‌کردن شرایط راحتی در فضاهای داخلی، تنظیم درجه حرارت و ایجاد فضای خصوصی بدون ایجاد مزاحمت و صدا در اطراف ماست. امروزه با کاهش ضخامت دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها، تبادل حرارت با محیط خارجی تحت تأثیر تکنولوژی پیشرفته قرار گرفته و هزینه‌های گرمایش و سرمایش کاهش یافته است که عایق کاری نقش مهمی را ایفا می‌کند.
گچ عایق صوتی یکی از محصولات نوین در زمینه عایق صوت و حرارت است که از یک گچ دیرگیر، پرلیت و سنگدانه‌های منتخب با افزودنی‌های ویژه تشکیل شده است. این محصول به صورت پودر خشک در کیسه‌های از پیش وزن شده آماده برای استفاده در محل عرضه می‌شود که فقط نیاز به اضافه کردن آب دارد. گچ پرلیت محصولی باکیفیت است و به عنوان زیرسازی در ابعاد مختلف پروژه‌ها ارائه می‌شود. پرلیت یکی از افزودنی‌های گچ عایق صدا می‌باشد که عایق خوبی در برابر صوت و حرارت می‌باشد. در واقع به علت وجود خاصیت اکوستیک (جذب صدا) و پایین بودن ضریب انتقال حرارت معروف می‌باشد. به همین دلیل در گچ‌های عایق صوتی بکار می‌رود. این گچ عایق به صورت تک لایه و مستقیما بر روی دیوارهای بلوکی و سطوح ناهموار اجرا می‌شود. برای اجرای آن می‌توان از دستگاه اسپری یا تکنیک ماله استفاده شود و سطح مورد نظر با ضخامت دلخواه پوشیده شود. ابزارهای تسطیح سبک به همراه ماله برای پر کردن سوراخ ها مورد نیاز است. هنگامی که گچ کمی سفت شد، سطح را صاف کنید تا همه آثار برجستگی و موج زدگی از بین برود.
استفاده از گچ عایق صوتی به علت خاصیت ضد صدا باعث ایجاد یک محیط آرام در واحدهای ساختمانی می‌شود و استفاده از آن به علت ویژگی‌هایی که در ادامه گفته شده است محبوبیت پیدا کرده است:

  • سهولت اجرای گچ عایق صوتی

در انتخاب گچ برای ساختمان، عوامل مختلفی تاثیر دارند. یکی از اهمیت‌های اصلی در این مورد، نحوه اجرای گچ و سهولت اجرای آن می‌باشد. کیفیت بالای گچ منجر به افزایش سرعت می‌شود. علاوه بر این طولانی بودن زمان گیرش، به گچ کار اجازه مانور بیشتر برای کار را می‌دهد. هنگامی که گچ با آب ترکیب می‌شود، به تدریج شروع به سخت شدن می‌کند. اگر زمان لازم برای این سفت شدن کوتاه باشد، اجرای گچ برای گچ‌کار دشوارتر می‌شود.
گچ عایق صوتی با ویژگی زمان گیرش بالا، به گچ‌کار اجازه می‌دهد تا به مراحل بعدی بروند و این موضوع منجر به کاهش ضایعات گچ می‌شود. با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع گچ در عملیات اجرا، بهترین انتخاب برای ساختمان‌سازی می‌شود.

  • عایق حرارت گچ عایق صوتی علاوه بر عایق صوت بودن

یکی از مزایای دیگر گچ عایق صوتی، حفظ حرارت و ضریب انقال حرارت کم در واحد‌های ساختمانی است. بسیاری از خانه‌ها با مسئله اتلاف انرژی روبه‌رو هستند و برای گرمایش خانه باید از مقدار بیشتری سوخت استفاده کنند که این موضوع هزینه‌بر خواهد بود. گچ معمولی از نظر عایق حرارتی توانایی کافی را در حفظ حرارت در مناطق سردسیر را ندارد. به همین دلیل استفاده از این نوع گچ و ملات پایه گچی ضد حریق به ویژه در مناطق سردسیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

  •  عدم ایجاد ترک و خش بر روی سطح

یکی از عوامل ایجاد ترک بر روی سطح گچ، غلظت گچ در زمان ترکیب با آب است که می‌تواند این مشکل را ایجاد کند. همچنین، کیفیت گچ مصرفی نیز بر عدم ایجاد ترک تاثیرگذار است. خوشبختانه امروزه گچ عایق صدا مقاومت قابل توجهی در برابر ترک خوردن دارد.

  • قیمت خرید اقتصادی گچ عایق صوتی

یکی از عوامل اساسی در فرآیند انتخاب محصول، قیمت خرید گچ عایق صوتی است. تولیدکنندگان مختلفی این محصول را با کیفیت و قیمت‌های متنوعی ارائه می‌دهند که بر اساس نوع نیاز و کاربرد می‌توانید از آن برای انجام کارهای گچ‌کاری در خانه خود بهره‌برید. در کل، قیمت هر محصول باید با توجه به کیفیت و ارزش آن ارزیابی شود.
گچ عایق صدا با توجه به عملکرد عالی کیفیتی که دارد، به عنوان یک گزینه با قیمت اقتصادی و به صرفه طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر به دنبال محصولی با قیمت مناسب و کیفیت بالا هستید، این محصول می‌تواند انتخاب مناسبی برای عملیات گچ کاری و پلاسترکشی باشد که بر اساس سابقه و اعتبار تولیدکنندگان می‌توانید انتخاب صحیحی داشته باشید. کارشناسان فنی و فروش افزیر برای راهنمایی و مشاوره در مورد خرید این محصول و دیگر محصولات مقاوم سازی ساختمان آماده خدمت رسانی هستند.

ویژگی‌ها


  •  عایق صوت و حرارت قوی
  •  ضریب انتقال حرارت پایین
  •  چسبندگی قوی بر روی انواع زیرلایه‌ها
  •  کاربری آسان و سهولت اجرا
  •  وزن مخصوص سبک‌تر
  •  کاهش زمان اجرا

کاربردها


  • عایق بندی فضای بین دو جداره
  • پلاستر کشی دیواره‌ها
  • تهیه صفحات جذب صدا
  • پوشش سطوح مختلف
  • اندود فضای داخلی
  • روکش نمای داخلی و بیرونی
  • کاشی کاری

بسته‌بندی


  • تک جزئی

رنگ محصول


  • سفید

مشخصات فنی و اجرایی

مشخصات فیزیکی
مشخصات گچ عایق صوتی
چگالی مخلوط 750g/l
بازه زمانی مصرفی 120-160min
زمان گیرش 300-330min
میزان مصرف برای ضخامت 1 سانتی متر  8.5-10kg/m3
مشخصات مکانیکی
مشخصات گچ عایق صوتی
مقاومت فشاری 2N/mm²≤
مقاومت چسبندگی 1N/mm²≤
مراحل اجرا

آماده سازی سطح:

  • سطح کار پیش از اعمال پلاستر گچ عایق صوتی، باید عاری از گرد و غبار و موادی که مانع چسبندگی می‌شوند باشد.
  • هر گونه ترک یا سوراخ عمیق در سطح کاربرد باید قبل از گچ کاری پر شود.
  • مخلوط را با ماله یا میکسر تا همزمانی که همگن و یک دست شود ترکیب کنید.
  • میزان آب به گچ پیشنهادی برای 15 کیلوگرم گچ، 9 لیتر آب می‌باشد.
  • پس از اختلاط هیچگونه آب و گچ به ملات اضافه نکنید. در غیر این صورت توده‌هایی در مخلوط ظاهر می‌شوند.
  • ضخامت لایه گچ باید حداقل 5 میلی‌متر و حداکثر 2.5 سانتی‌متر باشد. در صورت نیاز به لایه دوم گچ، پس از خشک شدن کامل لایه قبلی، لایه دوم اعمال می‌شود.
  • در محل اتصالات باید از توری فایبرگلاس مناسب استفاده شود.
  • دمای محیط بیاد 35-5 درجه سانتی‌گراد باشد
ملاحضات ایمنی
  •  کیسه ها باید در مکان‌های خشک نگهداری شوند و نباید بیش از 18 لایه روی هم قرار گیرند.
  •  از تماس مستقیم با زمین و رطوبت باید اجتناب شود.
  •  گچ عایق صوتی را ظرف مدت 3 ماه پس از تاریخ تولید استفاده کنید. نگهداری طولانی مدت ممکن است خواص فیزیکی آن را تضعیف کند.

مدارک مرتبط

دیتاشیت فنی

دانلود

برگه ایمنی

دانلود

دتایل‌ و نقشه‌ها

دانلود

گالری تصاویر

مقالات مرتبط

بتن

گروت ریزی بیس پلیت ماشین آلات سنگین

ترکیبات گروت معمولاً مخلوطی از سیمان، ماسه، آب، رزین و سایر افزودنی‌ها می‌باشد. یک گروت دقیق با کیفیت خوب، چه…

اطلاعات بیشتر

بتن

تفاوت گروت های بدون انقباض با دیگر گروت ها چیست؟

گروت بدون انقباض چیست؟ گروت های “بدون انقباض” معمولاً برای طیف وسیعی از کاربردهای ترمیم بتن استفاده می شود. از…

اطلاعات بیشتر

بتن

گروت‌ چیست؟ کاربردها و انواع آن

گروت چیست؟ گروت‌ (گروت پلیمری و گروت اپوکسی) نیز نوعی از ملات‌ها هستد که از ترکیب ماسه و سیمان و…

اطلاعات بیشتر

بتن

تفاوت گروت پایه اپوکسی با گروت پایه سیمانی

 گروت بر پایه سیمان چیست؟ گروت مبتنی بر سیمان، همانطور که از اسمش بر می آید، پودری حاوی سیمان به…

اطلاعات بیشتر

سوالات متداول

گچ عایق صدا چیست؟

گچ عایق صدا که از ترکیب گچ کندگیر کننده، پرلیت و دیگر افزودنی‌های خاص تشکیل شده است و به عنوان عایق صوت و حرارت در ساختمان‌سازی بکار می‌رود.

گچ عایق صوتی چه مزایایی دارد؟

از مزایای این گچ می‌توان به عایق صوت، کاهش ضریب انتقال حرارت، مقاومت در برابر آتش، سهولت اجرایی و قیمت مناسب آن اشاره کرد.

آیا می‌توان گچ عایق صوتی را مقاوم در برابر رطوبت در نظر گرفت؟

گچ عایق صوتی نسبت به دیگر گچ‌های مرسوم و مورده استفاده در برابر رطوبت مقاوم‌تر است ولی این به معنای مقاومت 100 در صد در برابر رطوبت نمی‌باشد و در معرض رطوبت زیاد آسیب می‌بیند.

آیا گچ عایق صوتی در برابر ترک مقاومت دارد؟

یکی از عوامل ایجاد ترک به غلظت گچ در زمان ترکیب با آب و کیفیت گچ بستگی دارد. خوشبختانه امروزه گچ عایق صدا مقاومت قابل توجهی در برابر ترک خوردن دارد.

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گچ عایق صوتی”