شناسه محصول : 47396

ملات بنایی پلیمری

ملات‌های بنایی، موادی خمیری شکل هستند که برای چسباندن مصالح ساختمانی به هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ملات‌ها باعث می‌شوند توزیع نیرو در ساختمان یکنواخت شود و قطعه‌های مختلف و متعدد ساختمان به شکلی یکپارچه در کنار هم قرار گیرند. یکی از ملات‌های مورد استفاده در ساختمان، ملات‌ بنایی پلیمری است.
ملات بنایی اصلاح شده با پلیمر با جایگزینی بخشی از چسب‌های سنتی با پلیمرها و پر کننده‌های معدنی اصلاح شده‌اند. پلیمرها به ملات اضافه می شوند تا ویژگی و خواص آن را از جمله چسبندگی، سختی، مقاومت خمشی یا کششی و مقاومت در برابر مواد شیمیایی افزایش دهند. پلیمرها برای بهبود کارایی و چسبندگی ملات عمل می‌کنند و اغلب به آب اضافه کمتری نسبت به ملات سنتی نیاز دارند که منجر به منافذ کمتر و سیمان قوی‌تر می شود و به دنبال آن باعث کاهش نفوذ آب و نفوذپذیری به نمک می شود. از این نوع ملات ساختمانی برای پر کردن خلل و فرج‌های موجود در سطوح استفاده می‌شود. همچنین برای رفع ترک‌های ریز و صاف کردن سطوح قبل از اجرای پوشش‌ها می‌توان از این ملات استفاده کرد.


توضیحات

از ملات‌ها برای پر کردن فضاهای خالی در هنگام ساخت و ساز استفاده می‌شود. این ملات‌ها در واقع هر گونه اختلاف‌ اندازه‌ای را که ممکن است در اجزای مختلف ایجاد شده باشد جبران می‌کنند. ساختمان بدون استفاده از ملات ساختمانی مناسب ساخته نمی‌شود.
اگر به دنبال محصول باکیفیتی هستید که دارای چسبندگی بسیاری باشد، همچنین قابلیت پرکنندگی زیادی داشته باشد ملات پلیمری یکی از بهترین‌هاست. ملات‌های پلیمری علاوه بر این ویژگی‌ها انقباض ندارند و می‌توان از آنها برای چسباندن قطعه‌های مختلف موجود در ساختمان هم در سطوح افقی استفاده کرد و هم در سطوح عمودی.
اگر درباره کارکرد این ملات‌ها سوال داشته باشید باید بگوییم از ملات‌های پلیمری مانند سایر ملات‌های بنایی برای چسباندن قطعه‌های مختلف یک ساختمان و کنار هم گذاشتن آنها استفاده می‌شود. در واقع این ملات ساختمانی پلیمری است که باعث می‌شود ساختمان شکل بگیرد و قطعه‌های ریز و درشت اعم از آجر، شیشه، فلز و سایر مصالح به هم بچسبند و تشکیل یک کل واحد را بدهند.
این نوع ملات به خصوص خاصیت چسبندگی بیشتری دارد زیرا با افزودن مواد پلیمری به ترکیبات اولیه خاصیت چسبندگی آن را افزایش داده‌اند. شما به راحتی می‌توانید از ملات بنایی پلیمری در کار ساختمان خود استفاده کنید و از مقاوم بودن آن در برابر چرخه‌های ذوب و یخبندان اطمینان خاطر داشته باشید.

ملات بنایی پلیمری چیست؟

ملات‌های بنایی پلیمری دسته‌ای از ملات‌های بنایی هستند که برای افزایش کیفیت و دوام آنها از مواد پلیمری اصلاح آنها استفاده شده است. از این ملات‌ها می‌توان با توجه به کیفیت بالای آنها از نظر میزان چسبندگی و پرکنندگی در قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده کرد. برای استفاده از این ملات‌ها فقط کافی است که آنها را با آب مخلوط کنید. بعد از گذشت زمان بسیار کم آماده مصرف هستند.
می‌‌توانید از این ملات‌ها برای ترمیم امور ساختمانی هم استفاده کنید. مثلا ترک‌های ریز سطحی را با این ملات‌های باکیفیت پر کنید. در این نوع ملات‌های ساختمانی از مواد پلیمری استفاده شده است. این مواد پلیمری خواص ملات را بهبود می‌بخشند. از موای مانند پلیمرهای لاتکس، پلیمرهای خشک قابل باز تفکیک مانند اتیلن وینیل استات و پلیمرهای محلول در آب مانند پلی وینیل الکل در این نوع ملات‌های بنایی استفاده می شود.
این پلیمرها باعث می‌شوند که میزان چسبندگی، مقاومت‌های کششی و خمشی و مقاومت در برابر یخ‌زدگی در این نوع ملات‌های ساختمانی افزایش یابد. به این ترتیب ملات‌های به دست آمده سیال‌تر می‌شوند و کاربرد و حمل آنها هم راحت‌تر انجام می‌پذیرد.

چرا از ملات بنایی پلیمری در دیوارچینی استفاده می‌شود؟

دیوارچینی از مراحل به ظاهر ساده اما در اصل بسیار مهم در امر ساختمان‌سازی است. دیوارچینی باید به دقت انجام شود زیرا نقش مهمی در افزایش استحکام ساختمان به خصوص در هنگام زلزله و بلایای طبیعی دارد. عدم توجه به جزئیات معماری در امر دیوارچینی باعث کاهش کیفیت ساختمان می‌شود. بنابراین باید در انتخاب مصالح ساختمانی در امر دیوارچینی دقت ویژه‌ای به خرج داد.
در دیوارچینی، از ملات بنایی پلیمری برای چسباندن واحدهای بنایی به یکدیگر، تامین بستری برای توزیع بار، نماسازی، اندودکاری و نیز بندکشی استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای این امر از ملات ساختمانی پلیمری استفاده کنید تا کیفیت کار دیوارچینی افزایش یابد. علاوه بر دیوارچینی در قسمت‌های مربوط به بندکشی ساختمان یا نصب کاشی و سرامیک هم می‌توان از ملات‌های بنایی پلیمری استفاده کرد.
این ملات‌ها هر گونه فضای خالی را پر می‌کنند و باعث می‌شوند تا انواع مصالح ساختمانی در کنار هم تشکیل ساختمانی واحد و مستحکم را دهند. همچنین از ملات‌های بنایی پلیمری علاوه بر انواع دیوارچینی آجری و سنگی، برای آب‌بندی هم استفاده می‌شود. می‌توانید از ملات‌های پلیمری برای رفع هر گونه نقصی در ساختمان استفاده کنید. همچنین می‌توان برای ساخت نیمکت بتنی پیش ساخته هم از این ملات استفاده کرد.

مزایای استفاده از ملات بنایی پلیمری چیست؟

استفاده از ملات‌های بنایی پلیمری در امر ساختمان‌سازی دارای مزایای بسیاری است که در اینجا سعی می‌شود به برخی از آنها اشاره شود.

  • چسبندگی فوق‌العاده زیاد

ملات‌های پلیمری به صورت موثر و مطلوبی می‌توانند سطوح مختلف را به هم بچسبانند و اتصال قوی و پایداری ایجاد کنند.

  • قابلیت پرکنندگی زیاد

از دیگر ویژگی‌های ملات‌های بنایی پلیمری این است که می‌توان با استفاده از آنها فضاهای خالی و ترک‌ها را به خوبی و به شکلی موثر پر کرد. به دلیل استفاده از مواد پلیمری این خاصیت در ملات‌های پلیمری بهبود بخشیده شده است. بنابراین اگر به دنبال محصول باکیفیتی برای پر کردن خلل و فرج موجود روی سطوح ساختمانی هستید از این ملات با خیال آسوده استفاده کنید.

  • بدون انقباض بودن

مزیت دیگر استفاده از ملات‌های بنایی پلیمری در امر ساختمان‌سازی این است که در طول فرایند خشک شدن، ملات‌های پلیمری انقباض چندانی ندارند.

  • امکان اجرا روی سطح‌های عمودی و افقی

از ملات‌ بنایی پلیمری می‌توان روی هر دو نوع سطح استفاده کرد. این امکان باعث می‌شود چه در سطح عمودی و چه در سطح افقی بتوانید با خیالی آسوده از این ملات بنایی استفاده کنید.

  • حصول سطحی صاف و یکدست

با استفاده از ملات‌های بنایی پلیمری، می‌توانید سطوحی بسیار صاف و یکدست ایجاد کنید.

  • مقاوم در برابر چرخه‌ها و سیکل‌های یخبندان و ذوب

از دیگر مزیت‌های استفاده از این نوع ملات آن است که ملات پلیمری توانایی مقاومت در برابر تغییرات آب‌وهوایی را دارد. بنابراین در محیط‌هایی که دچار تغییرات زیاد آب و هوایی می‌شوند می‌توان از این نوع ملات بنایی استفاده کرد و از نتیجه کار رضایت خاطر داشت.
از طرفی بهره‌مندی از ملات‌های بنایی پلیمری باعث می‌شود زمان ساخت‌وساز کاهش یابد، همچنین باعث سبک‌سازی ساختمان و افزایش میزان استحکام بنا نیز می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد فعال در حوزه و صنعت ساختمان به استفاده از ملات پلیمری روی آورده‌اند.

قیمت فروش ملات بنایی پلیمری چقدر است؟

قیمت ملات‌های بنایی پلیمری بسته به منطقه، تامین‌کننده و شرایط بازار می‌تواند متفاوت باشد. هر ملاتی با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه خاصی عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. بنابراین غیر از عامل قیمت باید به میزان تناسب ملات بنایی مورد انتخاب خود و محیطی که در آن به ملات نیاز دارید توجه کنید.
هر چند به نظر می‌رسد هر چه قیمت محصولی بالاتر باشد احتمالا کیفیت مطلوب‌تری هم در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرفی کیفیت بالاتر هزینه‌های نگهداری را کاهش می‌دهد و نیاز به ترمیم در طول زمان را کم می‌کند. برای اطلاع از قیمت به‌روز محصول می‌توانید با کارشناسان بخش فروش در تماس باشید.

استانداردهای ملات بنایی کدام است؟

استانداردهای ملات بنایی پلیمری در ایران شامل چندین استاندارد است. در اینجا به دو استاندارد اشاره می‌شود. یکی از این استانداردها بین‌المللی است و دیگری هم ملی است. ملات‌های بنایی پلیمری خریداری شده توسط شما بهتر است دارای هر دو استاندارد زیر باشد.

  • استاندارد بین‌المللی EN998-2

استاندارد بین‌المللی EN998-2 از سوی سازمان سی‌ای‌ان ارائه شده است. این سازمان استاندارد مربوطه را در سال 2016 تدوین و در اختیار تولیدکنندگان قرار داده است. استاندارد مربوطه دربردارنده 36 صفحه است. این استاندارد برای ملات‌های بنایی تدوین شده است. از این ملات‌ها معمولا در ستون‌ها، دیوارها و پارتیشن‌ها استفاده می‌شود.
در این استاندارد به موارد متعددی اشاره شده است که می‌تواند محل رجوع تولیدکنندگان باشد. کیفیت انواع ملات‌ها از جهت میزان طول عمر قابل اجرا در این استاندارد بررسی شده است. همچنین اگر می‌خواهید درباره میزان کلرید موجود در ملات‌های بنایی اطلاعاتی کسب کنید و از میزان استاندارد آن اطلاع حاصل نمایید باید به این استاندارد بین‌المللی رجوع کنید. در این استاندارد همچنین به میزان هوای موجود در ملات‌های بنایی پلیمری و زمان اصلاح آنها نیز پرداخته شده است.

  • استاندارد ملی ایران به شماره 706-2

در مورد ملات بنایی چند استاندارد در ایران وجود دارد. یکی از آنها استاندارد ملی ایران شماره 706 است که به صورت کلی به ملات بنایی اشاره دارد. این استاندارد خود شامل دو استاندارد دیگر به شماره 706-1 و 706-2 است. استاندارد ملی ایران شماره 706-1 به ملات اندودکاری بیرونی و داخلی پرداخته است و استاندارد ملی ایران شماره 706-2 به ملات برای کارهای بنایی می‌پردازد.
در این نوع استانداردها کلیه موارد مورد نیاز برای تشخیص یک ملات بنایی مناسب ارائه شده است. هدف از این استاندارد تعیین خصوصیت‌های یک ملات بنایی برای امور درزبندی، بندکشی و ملات بستر است. از این ملات‌ بنایی پلیمری برای قسمت‌های مختلف ساختمان اعم از دیوارهای بنایی یا ستون‌ها استفاده می‌شود. در این استاندارد به موارد متعددی که مرتبط با این موضوع هستند اشاره شده است.
از جمله به میزان هوای موجود در آنها یا چگالی و عمر کارآیی این ملات‌ها. رعایت این استاندارد برای تولیدکنندگان داخلی امری حیاتی است. هنگام خرید ملات‌های بنایی پلیمری دقت کنید که ویژگی‌های ذکر شده در این استاندارد را رعایت کرده باشند. به این ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که ملات‌های بنایی پلیمری خریداری شده از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند.

ویژگی های ملات بنایی پلیمری

اگر بخواهیم ویژگی‌ها و مشخصه‌های یک ملات مطلوب از نوع پلیمری را برشماریم شامل موارد زیر است:

  • مقاومت و دوام ملات پلیمری

استفاده از مواد پلیمری در این نوع ملات‌ها باعث شده است که مقاومت و دوام این نوع ملات‌ها افزایش یابد. این مقاومت‌ها شامل مقاومت خمشی، مقاومت کششی، مقاومت در برابر ضربه‌های مختلف، مقاومت در برابر آب و رطوبت و نیز مقاومت در برابر مواد شیمیایی مختلف باشد.

  • چسبندگی

مواد پلیمری موجود در این ملات‌های بنایی باعث می‌شود مانند یک چسب عمل کنند. این مواد باعث بهبود میزان چسبندگی ملات بنایی به سطوح مختلف از جمله بتن، آجر بنایی، چوب، پلی استایرن یا عایق‌های مختلف و شیشه و فلز می‌شوند.

  • عدم جمع شدگی

ملات اصلاح شده با مواد پلیمری نیاز کمتری به آب دارند. این امر باعث می‌شود که ملات‌های پلیمری دارای چگالی بیشتر و میزان حفره‌های کمتر باشند.

  • استحکام‌بخشی مناسب

از دیگر ویژگی‌های ملات‌های بنایی پلیمری خاصیت استحکام‌بخشی مناسب آن است. این ملات‌ها به دلیل وجود الیاف درون خود با عث می‌شوند که میزان استحکام افزایش یابد.

  • مقاومت در برابر فشارهای مکانیکی، هیدرولیکی و شیمیایی

این نوع ملات در برابر انواع فشارها می‌تواند مقاومت بالایی از خود نشان دهد. آن هم به دلیل افزودنی‌هایی که به آن اضافه شده است و مقاومت آن را افزایش داده است.

دیگر ویژگی‌های یک ملات بنایی پلیمری شامل موارد زیر است:

  •  قابلیت استفاده راحت در سطوح مختلف عمودی و زیر سقف
  •  حاوی الیاف مخصوص برای افزایش استحکام به محصول نهایی
  • حاوی رزین‌های پودری از جنس پلیمری برای افزایش چسبندگی به انواع سطوح مختلف

مجموع این ویژگی‌ها سبب شده است که استفاده از ملات‌های بنایی پلیمری در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی تبدیل به یک گزینه مطلوب شود. اگر به دنبال یک محصول باکیفیت و بادوام هستید که خصوصیت‌های آن بهبود بخشیده شده باشد، می‌توانید از ملات‌های بنایی پلیمری استفاده کنید. هر چند هنگام انتخاب باید عوامل محیطی را هم در نظر بگیرید و بعد دست به خرید بزنید تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود.

ویژگی‌ها


  •  مقاومت در برابر فشارهای مکانیکی، هیدرولیکی و شیمیایی
  •  دوام و چسبندگی
  •  عدم جمع شدگی
  •  مقاومت و دوام ملات پلیمری
  •  استحکام‌بخشی مناسب
  •  اجرای آسان

کاربردها


  •  زیرسازی و ترمیم بتن‌های قدیمی
  •  ملات‌های پلیمری گزینه مناسبی برای ترمیم و بازسازی سطوح مختلف بتنی قدیمی هستند.
  •  ایجاد اتصال پایدار و مناسب انواع سطوح
  •  ایجاد ماهیچه‌گذاری در عملیات آب‌بندی استخر ساختمان
  •  پرکننده انواع ترک‌های عمیق و باز
  •  اتصال کاشی به بتن به شکل مستقیم
  •  پر کردن هر گونه خلل و فرجی روی سطوح و رفع ترک‌های ریز
  •  زیرسازی کف و دیوارها پیش از نصب انواع مصالح دکوراتیو
  •  آماده کردن سطوح قبل از اجرای پوشش‌ها
  •  صاف کردن ناهمواری‌های موجود روی سطوح بتنی
  •  تعمیر و ترمیم هر گونه لایه‌لایه شدن یا ترک‌های موجود روی سازه‌های بتنی
  •  دوغاب دیوارها و کاشی‌های کف ساختمان
  •  صاف کردن هرگونه ناهمواری موجود روی سطوح بتنی یا سیمان‌کاری شده
  •  ساخت نیمکت‌ بتنی پیش ساخته

بسته‌بندی


کیسه 25 کیلوگرمی

رنگ محصول


خاکستری

مشخصات فنی و اجرایی

مراحل اجرا

برای اجرای ملات‌های بنایی پلیمری ابتدا باید سطح زیرسازی انجام شود و سطح زیر کار باید به صورت مناسبی تمیز شود. در این تمیزکاری باید هر گونه چربی یا گردوغباری از روی سطوح پاک شود. همچنین باید رنگ، روغن یا ذرات سست هم از سطح به خوبی برداشته و سطح مورد نظر آماده استفاده از ملات پلیمری شود.
در مرحله بعد بهتر است به هر کیسه ملات پلیمری که در حدود 25 کیلوگرم وزن دارد، 7.8 لیتر آب اضافه کنید. مخلوط کردن ملات بنایی از نوع پلیمری با آب توسط یک همزن برقی انجام می‌شود. این همزن برقی که به آن دریل پره هم گفته می‌شود به خوبی می‌تواند این دو را با هم مخلوط کند.
در این مرحله باید دقت کنید که ظرف یا سطلی انتخاب شود که متناسب با حجم و سرعت کار باشد. امر مخلوط کردن پودر ملات پلیمری با آن باید به آرامی انجام شود تا در نهایت مخلوطی یکنواخت و همگن به دست دهد.
حال که مخلوط پودر پلیمری و آب آماده شده است، باید سطح زیر کار را به خوبی مرطوب کنید. وقتی این عملیات هم به درستی انجام شد، ملات به دست آمده را به وسیله یک ماله یا کاردک می‌توانید روی سطح مرطوب شده اجرا کنید.
هشدار مهم: در زمان مخلوط کردن این پودر ملات بنایی پلیمری با آب به این نکته مهم دقت کنید که میزان پودری را استفاده کنید که بتواید در کمتر از 20 دقیقه آن را تا انتها مصرف کنید. به این ترتیب میزان هدررفت پودر پلیمری بسیار کاهش می‌یابد. بعد از آن که ملات پلیمری روی سطح اجرا شد و به حالت نیمه خشک درآمد، حالا وقت آن است که حداقل تا 48 ساعت این سطح را با استفاده از یک اسپری آب مرطوب نگهدارید. اگر همه این نکات را به دقت و مو به مو اجرا کنید کیفیت کار حاصل بسیار مطلوب خواهد شد و از هدررفت ملات پلیمری هم جلوگیری می‌کنید.

ملاحظات ایمنی
  • ملات‌های پلیمری برای سلامتی بسیار خطرساز هستند، بنابراین به هیچ عنوان نباید وارد دهان شده یا بلعیده شوند. هنگام اجرا باید دقت کنید که این مواد پلیمری نباید با چشم شما تماسی داشته باشند.
  • اگر به صورت اتفاقی و تصادفی این ملات پلیمری با پوست یا چشم شما تماس پیدا کرد در اولین فرصت باید با آب شیرین و فراوان این قسمت‌ها شستشو داده شود تا مشکلی برای شما ایجاد نشود. اگر هم به اشتباه این مواد وارد دهان شما شد باید فورا به پزشک مراجعه کنید.
نحوه نگه‌داری و انبار
  • تا 12 ماه پس از تاریخ تولید در صورت نگهداری مناسب در بسته بندی اصلی، باز نشده و بدون آسیب
    در دمای 4 تا 35 درجه سانتیگراد قابل استفاده می باشد.
  • از رطوبت دور نگه داشته شوند؛ در صورت مرطوب شدن، مواد را دور بریزید.

مدارک مرتبط

دیتاشیت فنی

دانلود

برگه ایمنی

دانلود

دتایل‌ و نقشه‌ها

دانلود

گالری تصاویر

مقالات مرتبط

بتن

گروت ریزی بیس پلیت ماشین آلات سنگین

ترکیبات گروت معمولاً مخلوطی از سیمان، ماسه، آب، رزین و سایر افزودنی‌ها می‌باشد. یک گروت دقیق با کیفیت خوب، چه…

اطلاعات بیشتر

بتن

تفاوت گروت های بدون انقباض با دیگر گروت ها چیست؟

گروت بدون انقباض چیست؟ گروت های “بدون انقباض” معمولاً برای طیف وسیعی از کاربردهای ترمیم بتن استفاده می شود. از…

اطلاعات بیشتر

بتن

گروت‌ چیست؟ کاربردها و انواع آن

گروت چیست؟ گروت‌ (گروت پلیمری و گروت اپوکسی) نیز نوعی از ملات‌ها هستد که از ترکیب ماسه و سیمان و…

اطلاعات بیشتر

بتن

تفاوت گروت پایه اپوکسی با گروت پایه سیمانی

 گروت بر پایه سیمان چیست؟ گروت مبتنی بر سیمان، همانطور که از اسمش بر می آید، پودری حاوی سیمان به…

اطلاعات بیشتر

سوالات متداول

ملات بنایی پلیمری چیست؟

ملات‌های بنایی پلیمری دسته‌ای از ملات‌های بنایی هستند که با استفاده از مواد پلیمری بهبود یافته‌اند و برای افزایش کیفیت و دوام آنها در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چرا از ملات بنایی پلیمری در دیوارچینی استفاده می‌شود؟

ملات‌های بنایی پلیمری در دیوارچینی برای چسباندن واحدهای بنایی، توزیع بار، نماسازی، اندودکاری، و بندکشی استفاده می‌شود، افزایش کیفیت کار دیوارچینی را تضمین می‌کند، و همچنین در قسمت‌های مربوط به بندکشی و نصب کاشی و سرامیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از ملات بنایی پلیمری چیست؟

استفاده از ملات‌های بنایی پلیمری مزایایی از جمله چسبندگی فوق‌العاده زیاد، پرکنندگی زیاد، بدون انقباض، امکان اجرا روی سطح‌های عمودی و افقی، حصول سطحی صاف و یکدست، و مقاومت در برابر چرخه‌ها و سیکل‌های یخبندان و ذوب دارد.

چه کاربردهایی برای ملات‌های بنایی پلیمری وجود دارد؟

ملات‌های بنایی پلیمری برای پر کردن فضاهای خالی در ساختمان‌سازی، رفع ترک‌ها، صاف کردن سطوح قبل از پوشش‌ها، دیوارچینی، و آب‌بندی استفاده می‌شوند. هم‌چنین می‌توانند در ترمیم امور ساختمانی مورد استفاده قرار گیرند.

چگونه ملات بنایی پلیمری بر روی سطوح عمودی و افقی قابل استفاده است؟

ملات‌های بنایی پلیمری به علت خواص و ترکیبات مورد استفاده، می‌توانند به عنوان چسبنده و پرکننده در هر دو نوع سطح عمودی و افقی بکار برده شوند، که این امکان اجازه می‌دهد که در انواع موقعیت‌ها از آنها استفاده شود.

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ملات بنایی پلیمری”