شناسه محصول : 47437

عایق حرارتی پایه سیمانی

عایق حرارتی پایه سیمانی یکی از محصولات نوین برای عایق کاری است که توانسته جایگزین پشم شیشه و پشم سنگ در ساختمان ها شود. این عایق حرارتی دارای ترکیباتی هم‌چون سنگدانه‌های سیمان، افزودنی‌های شیمیایی و الیاف است که هر کدام می‌توانند نقش بسیار مهمی را به عنوان عایق حرارتی در ساختمان ها ایفا کنند. این محصول برای آماده سازی فقط نیاز به آب دارد و می تواند با روش ملات کشی سنتی اجرا شود. این مواد با استفاده از سیمان به عنوان یک جزء پایه فرموله می شوند و اغلب شامل عوامل عایق یا افزودنی های اضافی برای بهبود عملکرد حرارتی آنها می شود. هدف اصلی این محصولات پایه سیمانی، عایق حرارتی کاهش انتقال حرارت است، که هم از نظر جلوگیری از اتلاف گرما از فضای داخلی در طول فصول سردتر و هم به حداقل رساندن افزایش گرما در آب و هوای گرمتر موثر است. این مواد معمولاً در کاربردهای مختلف ساختمانی برای بهبود بهره وری انرژی و ایجاد محیط های داخلی راحت تر استفاده می شوند. همانطور که از نام این نوع عایق مشخص است، می‌تواند مشابه با ملات سیمانی روی سطح ساختمان اجرا گردد. از این رو در حال حاضر بسیاری از مهندسین و کارفرمایان، متقاضی خرید عایق حرارتی پایه سیمانی به منظور اجرا در ساختمان‌های مختلف با کاربری‌های متفاوت هستند.


توضیحات

عایق حرارتی پایه سیمانی چیست؟

عایق سازی حرارتی ساختمان ها اهمیت بسیار زیادی روی ایمنی ساختمان ها و جلوگیری از هدررفت انرژی دارد. برای این کار می توان از مصالح مختلفی از جمله پشم سنگ، پشم شیشه و متریال های این چنینی استفاده کرد؛ اما در حال حاضر متداول ترین روش برای عایق کاری حرارتی، استفاده از عایق حرارتی پایه سیمانی است. عایق حرارتی پایه سیمانی محصولی است که به منظور افزایش مقاومت حرارتی عضوهای مختلف در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و عملکرد آن بسیار حائز اهمیت می باشد.
همانطور که از نام این نوع عایق حرارتی مشخص است، این عایق بر پایه سیمان تولید شده و یک سری افزودنی های شیمیایی و الیاف نیز برای افزایش مقاومت آن در برابر حرارت مورد استفاده قرار گرفته اند. این نوع عایق حرارتی دقیقا مشابه با ملات امکان اجرا روی دیوارها و اجزای سازه ای و غیر سازه در ساختمان ها را دارد و حتی می تواند جایگزین ملات معمولی شود. بسته به نوع افزودنی های موجود در عایق حرارتی پایه سیمانی، این عایق ها می توانند عملکردی متفاوت داشته باشند و بدیهی است که باید در هنگام انتخاب و خرید آن ها به مشخصات عایق های حرارتی توجه ویژه ای شود.

مهمترین کاربردهای عایق حرارتی پایه سیمانی چیست؟

عایق حرارتی پایه سیمانی در اصل با دو هدف در ساختمان ها اجرا می شود. اولین و مهم ترین اصل برای اجرای این نوع عایق، مقاوم سازی ساختمان در برابر حرارت است. در این صورت هدررفت انرژی در ساختمان ها به حداقل می رسد و می توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد. معمولا در اکثر ساختمان های جدید، یک نوع عایق حرارتی برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها و بهینه کردن انرژی گرمایی و سرمایی استفاده می شود. با توجه به سادگی و سهولت اجرای عایق حرارتی پایه سیمانی، می توان آن را جایگزین بسیاری از مصالح ساختمانی شناخت.
دومین هدف نیز بالا بردن مقاومت حرارتی اعضای فولادی باربر در ساختمان است. در واقع بسیاری از ساختمان هایی که دچار ریزش شده اند، مانند برج های دوقلو و یا مجتمع تجاری پلاسکو در کشور ایران، به دلیل حریق دچار ریزش شدند. این نشان می دهد که اگر عایق حرارتی برای ساختمان ها مورد استفاده قرار نگیرد، شار حرارتی ثابت به سرعت در اعضای فولادی انتقال داده می شود و دمای بحرانی اعضای فولادی در ساختمان ها به 550 درجه سانتی گراد می رسد. این موضوع باعث می شود تا اعضای فولادی تنش تسلیم کمتری داشته باشند و طبیعتا اتفاقی که رخ می دهد، کاهش پایایی سازه و ریزش آن است.
پوشش حرارتی به دلیل اینکه می تواند باعث افزایش مقاومت حرارتی اجزای فولادی و سایر اجزا در ساختمان ها شود، می تواند میزان مقاومت حرارتی را در عضوهای مختلف افزایش دهد. به همین خاطر احتمال ریزش و فرو ریختن ساختمان ها در اثر حرارت و آتش سوزی به حداقل می رسد.

مزایای استفاده از عایق حرارتی پایه سیمانی چیست؟

استفاده از عایق حرارتی پایه سیمانی می تواند مزایای زیادی را برای ساختمان به همراه داشته باشد. مزایای اجرای این نوع عایق، هم در اجرا و هم پس از اجرا قابل مشاهده است و بی دلیل نیست که در حال حاضر بسیاری از کارفرمایان و مهندسین علاقه مند به اجرای این نوع عایق حرارتی به جای عایق های حرارتی دیگر همچون عایق پشم شیشه و پشم سنگ هستند.
استفاده از عایق حرارتی پایه سیمانی می تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد. توجه فرمایید که نحوه اجرا و کیفیت عایق تهیه شده، روی نتیجه کار تاثیر بسیار مهمی خواهد داشت. از این رو حتما برای بهره مندی از مزایای استفاده از عایق های حرارتی پایه سیمانی، از شرکت های مجری متخصص کمک بگیرید.

  •  کاهش وزن ملات استفاده شده

یکی از مزایای عایق حرارتی پایه سیمانی، کاهش وزن ملات استفاده شده است. اکثر عایق های حرارتی نسبت به ملات دارای وزن کمتری هستند و اجرای آن ها می تواند به کاهش وزن ملات کمک بسیار زیادی کند. از این رو برای کاهش وزن ساختمان و بار مرده وارد شده به آن، می توان از عایق حرارتی بر پایه سیمان استفاده کرد تا هم ساختمان را در برابر حرارت ایمن نمود، هم از بالا رفتن وزن ساختمان جلوگیری کرد.

  • عایق کاری حرارتی ساختمان

عایق کاری حرارتی ساختمان مهم ترین هدف استفاده از عایق حرارتی پایه سیمانی است. این نوع عایق ها به دلیل داشتن الیاف و افزودنی های شیمیایی، می توانند مقاومت ساختمان ها را در برابر حرارت بالا ببرند. از این رو ساختمان در برابر آتش سوزی و همچنین هدر رفت انرژی گرمایی و سرمایی، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان خواهد داد.

  •  صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان

عایق حرارتی پایه سیمان می تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند. در واقع این نوع عایق مانند یک ملات در زیرسازی استفاده می شود که این موضوع منجر به افزایش مقاومت ملات در برابر هدررفت انرژی می شود. برای بهینه سازی انرژی گرمایی و سرمایی به ویژه در ساختمان هایی که در شرایط خاص آب و هوایی ساخته می شوند، استفاده از عایق حرارتی پایه سیمانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

  •  سهولت در اجرا با اکیپ نیمه ماهر

عایق حرارتی بر پایه سیمان به صورت ملات قابل تهیه است. تنها لازم است که مقدار مناسبی آب به این نوع عایق اضافه شود و سپس به صورت ملات پاششی یا ماله کشی این نوع عایق حرارتی روی سطح اجرا گردد. در هر صورت عایق حرارتی پایه سیمانی می تواند با سهولت بیشتری توسط اکیپ نیمه ماهر اجرا شود. از این رو دستمزد اجرایی این نوع ملات با توجه به سهولت اجرای آن نیز به حداقل می رسد.

  • چسبندگی بسیار آسان

عایق حرارتی پایه سیمانی به دلیل داشتن سیمان، چسبندگی بسیار آسانی روی سطح دارد. از این رو می توان این نوع عایق حرارتی را جایگزین عایق های حرارتی متداول موجود در بازار کرد که برای چسباندن آن ها روی سطح نیاز به انجام اقدامات بسیار متنوعی است. چسبندگی عالی عایق حرارتی بر پایه سیمان، اجرای این عایق ها را ساده تر می کند.

  • ضد باکتری و حشره

عایق حرارتی پایه سیمانی با توجه به افزودنی های شیمیایی که دارد، می تواند به عنوان یک پوشش ضد باکتری و حشره مورد استفاده قرار گیرد. در واقع حشره، باکتری و میکروارگانیسم های مختلف آسیبی به این پوشش وارد نمی کنند و همین موضوع باعث افزایش ماندگاری این عایق خواهد شد.

  •  ضد ترک

عایق حرارتی بر پایه سیمان اگر به درستی در محل اجرا شود، در اثر گذر زمان ترک نمی خورد. دقت داشته باشید که اجرای صحیح این نوع عایق حرارتی روی ترک نخوردن آن بسیار تاثیرگذار است و نمی توان بدون توجه به این موضوع، عایق حرارتی پایه سیمانی را به اجرا درآورد.

  • قابل اجرا در فضای داخلی و خارجی

عایق حرارتی بر پایه سیمان می تواند در فضای داخلی یا خارجی اجرا شود و تفاوتی در این موضوع وجود ندارد. با توجه به پوشش مقاوم به حرارت و رطوبت این نوع عایق حرارتی، می توان آن را در معرض رطوبت نیز اجرا کرد. البته باید توجه داشت در صورت نیاز به اجرای این نوع عایق خارج از منزل، حتما و حتما باید از عایق رطوبتی نیز به عنوان یک لایه دیگر روی عایق حرارتی استفاده نمود. همچنین استفاده از گچ های ضد آب به عنوان پلاستر نهایی به علت ویژگی مقاوم در برابر رطوبت برای فضاهای داخلی و خارجی پیشنهاد می شود.

قیمت فروش عایق حرارتی پایه سیمانی چقدر است؟

یکی از سوالات رایجی که از سوی مشتریان در هنگام خرید عایق حرارتی پایه سیمانی پرسیده می شود؛ این است که این عایق با چه قیمتی قابل خریداری است؟ عایق حرارتی بر پایه سیمان در بسته بندی های کیسه ای و معمولا در وزن 25 کیلوگرمی موجود است که بسته به متراژ ساختمان و محل هایی که باید عایق کاری شوند، میزان استفاده از این نوع عایق نیز متفاوت می باشد.
بدیهی است که قیمت فروش عایق حرارتی پایه سیمانی وابسته به قیمتی است که تولید کننده برای این محصول در نظر گرفته است. با توجه به اینکه در ابتدا افزودنی های موجود در این نوع عایق حرارتی در کشور ایران محدود بودند، قیمت این نوع عایق بسیار بالا بود. اما در حال حاضر، تولید این نوع عایق ساده تر در کشور ایران انجام می شود و همین موضوع باعث پایین آمدن قیمت فروش عایق حرارتی بر پایه سیمان شده است.
علاوه بر قیمت خرید عایق حرارتی پایه سیمانی، باید به هزینه های دریافتی از سوی اکیپ های اجرایی جهت اجرای این محصولات نیز توجه داشت. عوامل زیادی نیز وجود دارند که می توانند روی قیمت اجرای عایق حرارتی پایه سیمانی تاثیرگذار باشند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  •  میزان ضخامت عایق حرارتی پایه سیمانی

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که روی قیمت عایق حرارتی بر پایه سیمان تاثیرگذار است، میزان ضخامت عایق حرارتی پایه سیمانی است. اگرچه این موضوع روی قیمت هر کیسه عایق حرارتی تاثیرگذار نیست و بیشتر مربوط به اجرای این عایق است، اما در هر صورت با توجه به اینکه این موضوع روی قیمت نهایی عایق حرارتی تاثیرگذار می باشد، می توان آن را به عنوان یک فاکتور موثر در قیمت اجرای عایق حرارتی شناخت. بسته به نوع متریال هایی که نیاز به عایق سازی دارند، میزان ضخامت عایق نیز متفاوت است. بدیهی است که هر چقدر ضخامت بیشتری برای عایق حرارتی نیاز باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت.

  • متراژ پروژه و پیچیدگی کار

متراژ پروژه ای که نیاز به اجرای عایق حرارتی پایه سیمانی دارد، تاثیر بسیار زیادی روی میزان عایق حرارتی استفاده شده خواهد داشت. بدیهی است که هر چقدر متراژ پروژه بزرگ تر باشد، میزان عایق استفاده شده نیز بیشتر خواهد بود و همین موضوع باعث می شود تا قیمت عایق حرارتی برای اجرا بالاتر رود و دستمزد دریافتی از سوی اکیپ های اجرایی نیز افزایش پیدا کند.

  • نوع عایق حرارتی سیمانی

نوع عایق حرارتی سیمانی و برند تولید کننده تاثیر بسیار زیادی روی قیمت فروش عایق حرارتی پایه سیمانی می گذارد. بدیهی است که هر چقدر برندهای معتبرتری اقدام به تولید این محصول کنند، احتمال بالا رفتن قیمت خرید این محصول افزایش پیدا خواهد کرد. نوع افزودنی ها و تکنولوژی های استفاده شده برای تولید عایق حرارتی پایه سیمانی روی قیمت نهایی این محصول تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

راهنمای خرید عایق حرارتی بر پایه سیمان

کارفرمایان و مهندسین که وظیفه تهیه عایق حرارتی بر پایه سیمان را دارند، حتما باید از تولید کننده هایی که با توجه به استانداردهای موجود محصول را تست کرده اند و سپس به مشتری تحویل می دهند، خرید خود را نهایی کنند. در غیر این صورت ممکن است با خرید عایق حرارتی بر پایه سیمان، نتوانند از این عایق با توجه به نیاز پروژه استفاده نمایند.
مجموعه افزیر مرکز فروش عایق حرارتی پایه سیمانی است که بهترین محصولات را در این زمینه با کیفیت عالی به شما عرضه می کند. مدت زمان نگهداری از این نوع عایق در محل مناسب معمولا 6 ماه در نظر گرفته می شود، ولی توصیه می کنیم که حتما در هنگام خرید این محصولات با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید. رعایت نکات زیر به منظور خرید و اجرای این نوع عایق حرارتی نیز بسیار حائز اهمیت می باشند.

  • هر کیسه 25 کیلوگرمی از عایق حرارتی پایه سیمانی می تواند برای پوشش دادن 5 متر مربع از فضا با ضخامت 1 سانتی متر مورد استفاده قرار گیرد.
  •  این محصول پس از خشک شدن به شکل یک عایق متخلخل در می آید و متفاوت از سبک های دیگر عایق سازی است.
  • هر نوع مواد افزودنی به عایق حرارتی پایه سیمان باعث تغییر خواص آن می شود. در صورتی که اقدام به انجام این کار کردید، شرکت افزیر هیچ گونه تعهدی در برابر عملکرد صحیح این عایق حرارتی و ماندگاری آن نخواهد داشت.
  •  برای اجرای عایق حرارتی پایه سیمانی فقط نیاز به آب می باشد و می توان پس از تهیه شدن این ملات، آن را به صورت پاششی یا ماله کشی روی سطح اجرا کرد.
  • عایق حرارتی بر پایه سیمان می تواند روی انواع سطوح خارجی و داخلی ساختمان از جنس بلوک هبلکس، آجر و … اجرا شود.
  •  در زمان استفاده از عایق حرارتی بر پایه سیمان، نیازی به اجرای گچ و خاک نیست.
  • در صورت نیاز امکان رنگ زدن روی سطح این ملات مقاوم به حرارت وجود دارد و محدودیتی از این جهت نخواهید داشت.

در صورت نیاز به خرید عایق حرارتی پایه سیمانی با قیمت مناسب و کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعداد کیسه هایی که به منظور عایق حرارتی مورد استفاده قرار می گیرند، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ویژگی‌ها


  •  ساخته شده بر پایه سیمان و الیاف مقاوم به حرارت
  •  قابل اجرا به صورت ملات کشی و پاششی
  •  دارای چسبندگی فوق العاده روی سطح
  •  قابل اجرا در انواع سطوح داخلی و خارجی
  •  قابلیت اجرا روی سطح سفالی، هبلکس و آجری
  •  ضد ترک و مقاوم در برابر ترک خوردگی
  •  ضد باکتری و میکروارگانیسم های مضر
  •  ماندگاری بالا و همزمان با طول عمر ساختمان

کاربردها


  •  افزایش مقاومت فضای داخلی خانه ها در برابر انتقال حرارت
  •  افزایش مقاومت فضای خارجی ساختمان ها در برابر هدررفت انرژی
  •  صرفه جویی در مصرف انرژی
  •  افزایش مقاومت حرارتی ساختمان در هنگام آتش سوزی و جلوگیری از ریزش ساختمان
  •  افزایش اینرسی حرارتی مقاطع فولادی در ساختمان ها

بسته‌بندی


کیسه 25 کیلوگرمی

رنگ محصول


خاکستری

مشخصات فنی و اجرایی

مراحل اجرا

در صورت نیاز به اجرای عایق حرارتی پایه سیمانی، در ابتدا می بایست این محصول را از یک مجموعه معتبر که محصولات باکیفیتی را به شما عرضه می کنند، خریداری نمایید که شرکت افزیر این امکان را برای شما فراهم کرده است. بر اساس نوع عایق حرارتی، ممکن است دستورالعمل ترکیب کردن آن با آب متفاوت باشد. از این رو بر اساس دستورالعمل موجود، این عایق حرارتی پایه سیمانی را با آب مخلوط کنید تا به شکل ملات در بیاید. توصیه می شود که از همزن مکانیکی برای مخلوط کردن این عایق با آب استفاده شود تا یک ترکیب یکدست و یکنواخت به وجود بیاید.
ملات سبک عایق حرارتی می تواند با کمک تخته ماله، ملات پاششی و یا پمپ های پاششی روی سطح اجرا شود. بسته به نیاز پروژه و تجهیزاتی که موجود هست، می توان از هر یک از این روش ها برای اجرای ملات عایق استفاده کرد. دقت کنید که امکان اجرای این ملات به صورت افقی و عمودی وجود خواهد داشت. در صورتی که نیاز به اجرای عایق حرارتی بر پایه سیمان در بخش خارجی ساختمان و هر محیط دیگری که در معرض آب و رطوبت قرار دارد را دارید، می بایست یک عایق رطوبتی نیز روی سطح اجرا شود تا مقاومت سطح در برابر حرارت و رطوبت به صورت همزمان افزایش پیدا کند.

ملاحظات ایمنی
  • اطمینان حاصل کنید که محصول عایق حرارتی پایه سیمانی با مشخصات پروژه مطابقت دارد تا عملکرد حرارتی مطلوب ایجاد و یکپارچگی ساختاری را حفظ کنند.
  • فرآیندهای اختلاط را به شدت کنترل کنید تا یکنواختی حاصل شود، از توزیع ناهموار مواد عایق جلوگیری شود و خواص ملات مورد نظر حفظ شود.
  • برای اطمینان از اثربخشی عایق، پایبندی به مشخصات طراحی برای ضخامت ملات را در طول اجرا چک کنید.
  • چسبندگی ملات به زیرلایه را آزمایش و تأیید کنید و از عدم جدا شدن لایه‌ها در طول زمان اطمینان حاصل کنید.
نحوه نگه‌داری و انبار
  • مطمئن شوید که عایق حرارتی پایه سیمانی در معرض آب یا رطوبت نمی‌باشد. حفظ خشکی عایق حرارتی حائز اهمیت است زیرا رطوبت ممکن است باعث کاهش عملکرد حرارتی آن شود و همچنین ممکن است باعث خوردگی مواد سازنده شود.
  • عایق حرارتی پایه سیمانی را در محیطی مناسب نگهداری کنید. محیط ذخیره‌سازی باید خنک و خشک باشد و از تغییرات دما و رطوبت ناگهانی جلوگیری شود. همچنین، از تماس مستقیم با اشعه UV خورشید جلوگیری کنید تا جلوه و عمر عایق حرارتی حفظ شود.
  • عایق حرارتی پایه سیمانی باید از آسیب‌های مکانیکی نیز محافظت شود. اطمینان حاصل کنید که در طول نگهداری و حمل‌ونقل، عایق مورد حفاظت قرار گرفته و از ضربات، فشارها و خطوط ترافیکی محافظت می‌شود.

مدارک مرتبط

دیتاشیت فنی

دانلود

برگه ایمنی

دانلود

دتایل‌ و نقشه‌ها

دانلود

گالری تصاویر

مقالات مرتبط

بتن

گروت ریزی بیس پلیت ماشین آلات سنگین

ترکیبات گروت معمولاً مخلوطی از سیمان، ماسه، آب، رزین و سایر افزودنی‌ها می‌باشد. یک گروت دقیق با کیفیت خوب، چه…

اطلاعات بیشتر

بتن

تفاوت گروت های بدون انقباض با دیگر گروت ها چیست؟

گروت بدون انقباض چیست؟ گروت های “بدون انقباض” معمولاً برای طیف وسیعی از کاربردهای ترمیم بتن استفاده می شود. از…

اطلاعات بیشتر

بتن

گروت‌ چیست؟ کاربردها و انواع آن

گروت چیست؟ گروت‌ (گروت پلیمری و گروت اپوکسی) نیز نوعی از ملات‌ها هستد که از ترکیب ماسه و سیمان و…

اطلاعات بیشتر

بتن

تفاوت گروت پایه اپوکسی با گروت پایه سیمانی

 گروت بر پایه سیمان چیست؟ گروت مبتنی بر سیمان، همانطور که از اسمش بر می آید، پودری حاوی سیمان به…

اطلاعات بیشتر

سوالات متداول

عایق حرارتی پایه سیمانی چیست؟

عایق حرارتی پایه سیمانی محصولی است که بر پایه سیمان تولید شده و از افزودنی‌های شیمیایی و الیاف برای افزایش مقاومت حرارتی استفاده می‌کند. این عایق به منظور افزایش مقاومت حرارتی عضوهای مختلف در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهمترین کاربردهای عایق حرارتی پایه سیمانی چیست؟

عایق حرارتی پایه سیمانی در ساختمان‌ها برای دو هدف اصلی استفاده می‌شود؛ افزایش مقاومت حرارتی ساختمان و بالا بردن مقاومت حرارتی اعضای فولادی باربر در برابر حرارت.

چگونه عایق حرارتی پایه سیمانی به مقاومت حرارتی ساختمان کمک می‌کند؟

عایق حرارتی پایه سیمانی با افزایش مقاومت حرارتی ساختمان، هدررفت انرژی گرمایی و سرمایی را کاهش داده و ساختمان را در برابر حرارت و آتش‌سوزی محافظت می‌کند.

چرا استفاده از عایق حرارتی پایه سیمانی به کاهش وزن ملات کمک می‌کند؟

از آنجا که عایق حرارتی پایه سیمانی به دلیل خصوصیات خود وزن کمتری نسبت به ملات دارد، اجرای آن کمک به کاهش وزن ملات و در نتیجه کاهش بار مرده ساختمان می‌کند.

آیا عایق حرارتی پایه سیمانی می‌تواند در فضای داخلی و خارجی اجرا شود؟

عایق حرارتی پایه سیمانی قابلیت اجرا در هر دو فضای داخلی و خارجی را دارد. این عایق مقاوم به حرارت و رطوبت بوده و در معرض رطوبت نیز قابل اجراست، اما در صورت نیاز به اجرای خارج از منزل، استفاده از عایق رطوبتی به عنوان یک لایه دیگر توصیه می‌شود.

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “عایق حرارتی پایه سیمانی”