شناسه محصول : 48670

پشم شیشه سفید بدون رزین فله

پشم شیشه سفید بدون رزین فله که به عنوان عایق فایبرگلاس پر کننده نیز شناخته می‌شود، برای پر کردن فضاهای غیر قابل دسترس مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید این محصول با هدف اجرای عایق‌کاری و جلوگیری از انتقال گرما و صدا در فضاهای با اشکال نامنظم انجام می‌شود. در نظر داشته باشید این پشم شیشه توانایی تحمل دما تا 500 درجه را دارد. این نوع پشم شیشه، به صورت فله بدون رزین تولید و ارائه می‌شود و از متریال انعطاف پذیری تشکیل شده که از نخ‌های نسوز و رشته‌های ظریف الیاف شیشه ساخته شده‌اند. این الیاف شل هستند و به صورت جامد به هم متصل نمی شوند. به همین دلیل به مواد اجازه می دهد به راحتی در فضاهایی که نیاز به عایق دارند قرار گیرد و فضا را پر کند. این پشم‌ها به صورت یکنواخت و توده‌ای تولید می‌شوند و برای مصارف صنعتی و غیرصنعتی مناسب هستند. از آنجا که این محصولات دارای مزایای فراوانی هستند، می‌توانید آن‌ها را به صورت فله خریداری کرده و در فعالیت‌های صنعتی و غیرصنعتی خود از آن‌ها بهره ببرید.
این نوع عایق معمولاً در اتاق‌های زیر شیروانی، حفره‌های دیواری و سایر مناطقی که دسترسی به آن‌ها سخت است، استفاده می‌شود که نصب عایق‌ها یا رول‌های سنتی دشوار است. ماهیت شل الیاف به آن اجازه می دهد تا شکاف ها و فضاهای نامنظم را به طور موثر پر کند و عایق حرارتی و صوتی خوبی را ارائه دهد. علاوه بر این، پشم شیشه غیر قابل احتراق و مقاوم در برابر رطوبت است و آن را به گزینه ای بادوام و ایمن برای عایق کاری ساختمان ها تبدیل می کند.


توضیحات

پشم شیشه چیست؟

پشم شیشه محصولی است که در نتیجه ذوب شیشه و تبدیل آن به الیاف ریز تولید می‌شود. این محصول هم به صورت رول و هم پانل در بازار عرضه می‌شود و از ویژگی‌های خاص آن می‌توان به برش آسان و نصب راحت اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های بارز پشم شیشه، ضریب مقاومت حرارتی و صوتی بالای آن است. چگالی پشم شیشه در محدوده 8 تا 48 کیلوگرم بر مترمکعب قرار دارد و عواملی مانند دانسیته، ضخامت و نوع لفاف آن می‌تواند دلایل استفاده از این ماده باشد.

پشم شیشه سفید بدون رزین فله چیست؟

پشم شیشه سفید بدون رزین با استفاده از ترکیبات ماسه‌ای و معدنی به همراه مواد رزینی خاص تولید می‌شود و دارای ویژگی‌های مهمی است. این متریال به دلیل وزن سبک خود، باعث سبک‌تر شدن سازه‌های ساختمانی می‌شود و به همین دلیل در صنایع عمرانی بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد. پشم شیشه سفید بدون رزین فله با محدودیت‌های کمتری برای نصب در مکان‌های مختلف از طرف شرکت مقاوم سازی افزیر به شما عرضه می‌شوند. برای خرید این محصول کافی است با کارشناسان ما در تماس باشید.

ویژگی های انواع پشم شیشه سفید بدون رزین فله کدام است؟

پشم شیشه سفید بدون رزین با ویژگی‌های کمی و کیفی برجسته به مشتریان ارائه می‌شود. برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

  •  این متریال یکی از کم‌خطرترین مواد تولیدی در صنایع است که به سلامتی بدن انسان هیچ آسیبی ایجاد نمی‌کند.
  •  ساختار این متریال به گونه‌ای طراحی شده که جلوی رشد قارچ‌ها، حشرات و باکتری‌ها را می‌گیرد و تجمع آن‌ها را جلوگیری می‌کند؛ بنابراین انواع آن برای استفاده در محیط‌های حساس عملکرد مطلوبی دارند.
  •  توانایی عالی در جذب صدا و کاهش نویز محیطی از ویژگی‌های اصلی این متریال است. در واقع، با استفاده از آن، در ساخت و اجرای انواع عایق صوتی، از نفوذ صدا به طرز قابل توجهی جلوگیری می‌شود.
  •  این محصولات در برابر خوردگی مقاومت عالی دارند. به همین دلیل در محیط‌های مختلف استفاده می‌شوند تا بهترین نتیجه را ارائه کنند.
  •  حمل و نقل این متریال هم نسبت به محصولات مشابه بسیار آسان‌تر است. این فرایند با هزینه‌های کمتری صورت می‌گیرد تا این امر به نفع خریداران باشد.

کاربرد پشم شیشه سفید بدون رزین فله چیست؟

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، پشم شیشه سفید بدون رزین کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد. جالب است بدانید که همین مسئله منجر به افزایش قابل توجه میزان خرید و فروش آن شده است. این محصولات کاربردی، بسیاری از نیازهای مشتریان را برآورده می‌کنند و آنها را در مسیر رسیدن به اهداف خود یاری خواهند کرد. از جمله کاربردهای اساسی پشم شیشه سفید بدون رزین فله می‌توان به توانایی پرکردن فضاهای دور از دسترس اشاره کرد.
ضمن اینکه یکی از کاربردهای اصلی پشم شیشه‌های بدون رزین، اجرای عایق‌کاری در محیط است. این متریال در ساخت و آماده‌سازی عایق صدا و حرارت استفاده می‌شود و در صنعت مختلف دارای کاربردهای گسترده‌ای است. همچنین، اجرای طرح‌های معماری با شکل‌های نامنظم نیز با استفاده از این محصول به راحتی قابل انجام خواهد بود.

انواع عایق پشم شیشه کدام است؟

تا به اینجا با پشم شیشه‌های بدون رزین آشنا شدیم و دانستیم که این محصولات چه ویژگی و کاربردهایی دارند. اما پیشنهاد می‌کنیم با انواع عایق پشم شیشه هم آشنا باشید تا در زمان خرید تصمیمات بهتری را اتخاذ کنید. در نظر داشته باشید پشم شیشه به شکل رولی، تخته‌ای و لوله‌ای در بازار عرضه می‌شود.

پشم شیشه رولی (پتویی)

پشم شیشه رولی یا پشم شیشه پتویی از ترکیب الیاف نازک و رزین گرما دیده در یک عملیات شیمیایی تولید می‌شود. اندازه رول‌های پشم شیشه پتویی با ضخامت 10 متر، 15 متر و 20 متر به عرض 1.2 متر ساخته می‌شوند. پشم شیشه رولی می‌تواند با روکش‌های فویل آلومینیوم و کاغذ کرافت یا بدون بدون روکش و با دانسیته‌های 12 تا 24 کیلوگرم بر مترمربع تولید و به شما ارائه شود. در حالی که ضریب هدایت حرارتی بین 0.036 تا 0.043 و ضریب جذب صدای 0.5 تا 0.7 دارد. هر چه دانسیته پشم شیشه بیشتر باشد، عایق باکیفیت‌تری به دست می‌آید.

پشم شیشه پیش ساخته لوله ای

پشم شیشه عایق لوله پیش‌ساخته یا همان پشم شیشه لوله‌ای از الیاف پشم شیشه فشرده و پخته شده در کوره‌های ویژه تهیه می‌شود. این مسئله نقطه افتراق پشم شیشه سفید بدون رزین فله با پشم شیشه عایق لوله پیش‌ساخته است که در بخش‌های بعد به آن می‌پردازیم. برای تکمیل مبحث این بخش در نظر بگیرید این محصول می‌تواند به صورت سفارشی با دانسیته‌های مختلف، همراه با روکش‌های آلومینیوم و کاغذ کرافت یا بدون روکش تولید شود. پشم شیشه لوله‌ای هم به طول‌های 1 و 1.2 متر، در قطرهای 0.5 تا 24 اینچ و ضخامت‌های 2.5 تا 10 سانتی‌متر به دست مشتری می‌رسد. در حالی که ضریب هدایت حرارتی این محصول بین 0.029 تا 0.035 است و ضریب جذب صدا بین 0.06 تا 0.09 خواهد بود. پشم شیشه لوله‌ای مقاومت حرارتی بالا دارد و با حداقل تحمل حرارتی تا دمای 250 درجه سانتیگراد عرضه می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود محصول به عنوان یک عایق غیر قابل اشتعال شناخته شود.

پشم شیشه تخته ای (پشم شیشه پانلی)

هنگامی که الیاف پشم شیشه با رزین گرمای سخت ترکیب می‌شوند، پشم شیشه پانلی یا همان پشم شیشه تخته‌ای به وجود می‌آید. این محصول می‌تواند در دانسیته‌های 36 تا 110 کیلوگرم بر مترمکعب، با ضریب جذب صدای 0.6 تا 0.9 و ضریب حرارتی 0.029 تا 0.039 تهیه و توزیع شود. معمولا ابعاد استاندارد این محصول 0.6 متر عرض و 1.2 متر طول است. اما می‌توان این محصول را با ابعاد سفارشی همراه با روکش فویل آلومینیوم یا کاغذ کرافت، یا بدون روکش تهیه کرد. پشم شیشه پانلی، در مقایسه با پشم شیشه رولی، دارای دانسیته‌های بالاتری است که باعث انعطاف پذیری بیشتر آن می‌شود و به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت پشم شیشه سفید بدون رزین فله با پشم شیشه رولی (پتویی) چیست؟

برای موفقیت بیشتر در خرید پشم شیشه سفید بدون رزین فله، مهم است نگاهی هم به تفاوت‌های انواع پشم شیشه هم داشته باشیم. همان‌طور از توضیحات ارائه شده مشخص می‌شود، روند تولید و نوع کاربرد این محصولات باعث به وجود آمدن تمایزهایی میان آنها خواهد شد. در نظر بگیرید که پشم شیشه رولی (پتویی) در مناطق بسیار گرم یا سرد، توصیه می‌شود. زیرا غیر قابل اشتعال است و دارای مقاومت بالا در برابر سرما و گرما است. در این مناطق، استفاده از عایق‌های با دانسیته بالا همیشه توصیه شده تا از بهترین عملکرد ممکن برخوردار شویم. این مسئله در مورد پشم شیشه سفید بدون رزین قابل توجه نیست. زیرا این محصول به صورت یکنواخت اما توده‌ای تولید می‌شود.

تفاوت پشم شیشه سفید بدون رزین فله با پشم شیشه پیش ساخته لوله ای چیست؟

در بررسی این تفاوت‌ها خوب است نگاهی هم به پشم شیشه لوله‌ای در مقابل پشم شیشه سفید بدون رزین داشته باشیم. این محصول هم از الیاف فشرده تشکیل شده و مقاومتی تا دمای 250 درجه سانتیگراد دارد. به همین خاطر برای عایق‌بندی لوله‌های تأسیسات سرمایشی و گرمایشی، همچنین لوله‌های آب گرم و سرد استفاده می‌شود.

تفاوت پشم شیشه سفید بدون رزین فله با پشم شیشه تخته ای (پشم شیشه پانلی) چیست؟

پشم شیشه تخته‌ای هم دارای دانسیته بیشتری نسبت به نوع رولی است و برای فضاهایی مانند سالن‌های تئاتر، سردخانه‌ها، تالارها و غیره استفاده می‌شود. به طور مشخص این کارایی برای پشم شیشه سفید بدون رزین تعریف نشده، زیرا این محصول دانسیته مورد نیاز برای چنین کاربردهایی را به ما ارائه نمی‌کند.

قیمت فروش پشم شیشه سفید بدون رزین فله چقدر است؟

پیشنهاد می‌کنیم قبل از استعلام قیمت پشم شیشه سفید بدون رزین فله ابتدا نیازسنجی خاص خودتان را انجام دهید. زیرا این مسئله رابطه مستقیمی با مقدار خرید شما دارد. توجه داشته باشید این محصول با بهترین قیمت‌ها برای مشتریان در دسترس قرار می‌گیرد تا به هدف نهایی خودشان برسند. با خرید این محصول، می‌توانید در طی سال‌های متمادی از مزایای آنها در محل نصب بهره‌مند شوید. اما برای استفاده از این مزایا باید قیمت این محصولات را به نسبت مقدار نیاز خودتان بسنجید.
هر یک از انواع پشم شیشه با قیمت خاصی عرضه می‌شوند، زیرا در متراژ و وزن مختلفی قابل ارائه هستند. ضمنا قیمت خرید آن‌ها به ویژگی‌های کمی و کیفی هر کدام بستگی دارد. به همین دلیل سعی کردیم با بررسی آنها دیدگاه بهتری به شما ارائه کنیم. یادتان باشد هزینه خرید پشم شیشه با افزایش ضخامت و دانسیته آنها نیز بیشتر می‌شود. همچنین، نوع مواد مورد استفاده در ساخت و آماده‌سازی این محصولات بر قیمت آنها تأثیر دارد.
البته روش فروش فله‌ای این متریال باعث کاهش قابل ملاحظه هزینه‌های خرید و فروش آن می‌شود. پشم شیشه‌ها همیشه به صورت بسته‌بندی شده به مشتری ارائه می‌شود. همین مسئله قیمت و هزینه‌های بالاتری برای مشتریان در پی دارد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم با خرید به روش فله‌ای، به راحتی از هزینه‌های مناسب این محصولات بهره‌مند شوید.

نگاهی به فرایند و تکنولوژی تولید تفاوت پشم شیشه سفید بدون رزین فله

برای تولید پشم شیشه از دو ماده اصلی یعنی سیلیس (Silicon dioxide) و شیشه استفاده می‌شود. فراموش نکنید زمانی که این مواد اولیه خلوص بیشتری داشته باشند، کیفیت الیاف پشم شیشه هم بیشتر خواهد شد. اولین مرحله در فرایند تولید پشم شیشه، ترکیب و مخلوط کردن همه مواد است که برای تولید پشم شیشه سفید بدون رزین فله هم مورد توجه خواهد بود. در این مرحله موادی مانند خاکستر سودا، ماسه، سنگ آهک و شیشه که بازیافت شده‌اند، در سیلوها غربالگری شده و از ناخالصی‌ها و مواد زائد پاک‌سازی شده و سپس با یکدیگر مخلوط می‌شوند.
پس از غربالگری و مخلوط شدن، مواد برای ذوب شدن آماده می‌شوند و به صورت کامل با هم مخلوط خواهند شد. این مواد در کوره‌هایی با دمای 1400 درجه سانتیگراد آماده می‌شوند. یکی از مراحل مهم در تولید پشم شیشه، الیاف ‌سازی است که در آن مواد ذوب شده به الیاف پیوسته تبدیل می‌شوند. در این مرحله، مواد تحت تغییرات دمایی قرار می‌گیرند و همین تغییرات باعث تشکیل الیاف تفکیک شده از مخلوط ذوب می‌شود. دستگاه ذوب الیاف دارای یک اسپینر گریز از مرکز است که حول یک محور عمودی چرخش دارد و رشته‌های الیاف را از مخلوط ذوب شده، جدا می‌کند.

نکته مهم: روند تولید پشم شیشه سفید بدون رزین در همین مرحله به پایان می‌رسد. به این معنی که پشم شیشه فله‌ای یا همان پشم شیشه سفید پس از تولید مستقیما بسته بندی شده و بدون اضافه کردن هیچ‌گونه ماده‌ای و حتی عمل آوری و برش، به دست مشتری خواهد رسید.

ویژگی‌ها


  •  جابه‌جایی و استفاده آسان
  •  مقاومت در برابر دمای بالا
  •  مقاومت در برابر خوردگی
  •  حفظ کیفیت و عملکرد برای سال‌های متمادی
  •  جذب و کاهش صدا
  •  مقاومت در برابر رشد باکتری، قارچ و حشرات
  •  بدون هیچ‌گونه خطر برای سلامتی انسان

کاربردها


  •  عایق‌ کردن فضاهای غیر قابل دسترس
  •  عایق‌ کردن فضاهای نامتقارن
  •  عایق‌ و پر کردن فضاهای کوچک برای جلوگیری از ورود سرما، گرما و حتی صدا

بسته‌بندی


رنگ محصول


سفید

مشخصات فنی و اجرایی

مراحل اجرا

در آخر، به یاد داشته باشید روش استفاده از پشم شیشه سفید بدون رزین فله سخت نیست، زیرا نیازی به اندازه گیری دقیق و برش پشم شیشه به اندازه محیط مورد نظر ندارید. کافی است در زمان خرید به این نکته توجه داشته باشید که فضای مورد نظر شما به چه مقدار پشم شیشه نیاز دارد. این نوع مواد ابعاد و ضخامت خاصی ندارند و برای پر کردن درزهای نامنظم استفاده می‌شوند. به همین دلیل است که به صورت کیسه‌ای به بازار عرضه می‌شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت این محصول می‌توانید از پل‌های ارتباطی شرکت مقاوم سازی افزیر استفاده کرده و روند ثبت سفارش خودتان را تکمیل کنید.

مدارک مرتبط

دیتاشیت فنی

دانلود

برگه ایمنی

دانلود

دتایل‌ و نقشه‌ها

دانلود

گالری تصاویر

مقالات مرتبط

سوالات متداول

پشم شیشه سفید بدون رزین با استفاده از ترکیبات ماسه‌ای و معدنی به همراه مواد رزینی خاص تولید می‌شود و دارای ویژگی‌های مهمی است که از جمله آن‌ها وزن سبک و عملکرد مناسب در صنایع عمرانی است.

پشم شیشه سفید بدون رزین فله برای پر کردن فضاهای دور از دسترس، اجرای عایق کاری در محیط، عایق صوتی و حرارتی، و اجرای طرح‌های معماری با شکل‌های نامنظم استفاده می‌شود.

پشم شیشه سفید بدون رزین فله دارای دانسیته کمتری نسبت به پشم شیشه تخته‌ای است و برای فضاهایی با نیاز به عایق صوتی و حرارتی کمتر مناسب است.

جابه‌جایی و استفاده آسان، مقاومت در برابر دمای بالا و خوردگی، حفظ کیفیت و عملکرد برای مدت طولانی، جذب و کاهش صدا، مقاومت در برابر رشد باکتری و قارچ، بدون خطر برای سلامتی انسان.

بله، این نوع پشم شیشه برای عایق‌بندی ساختمان‌هایی با معماری قدیمی نیز مناسب است و می‌تواند به بهبود عملکرد انرژی و حفظ دمای داخلی کمک کند.

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پشم شیشه سفید بدون رزین فله”