شناسه محصول : 49031

گروت اپوکسی کم حرارت زا

گروت اپوکسی سه جزیی با (کد ERG™LE) محصولی سه جزیی بر پایه رزین اپوکسی بدون حلال و حاوی سنگدانه های سیلیسی با حداکثر اندازه 0.2 میلیمتر و با افزودنی های لازم می باشد. گرمازایی پایین و قابلیت کنترل خروج دما این نوع گروت موجب افزایش زمان کارایی این محصول به ویژه در آب و هوای گرم شده است. دمای بالایی هوا و  همچنین حجم بالای گروت ریزی دو عامل مهم افزایش سرعت عمل آوری و گیرش ترکیب رزین و هاردنر می باشند. گروت اپوکسی کم حرارت زا با فرمولاسیون ویژه خود و در نتیجه گرمازایی پایین و افزایش زمان کارایی، بهترین انتخاب جهت گروت ریزی در فضاهای حجیم و با ضخامت بالا در مقایسه با گروت های اپوکسی معمولی می باشد. مقاومت گروت اپوکسی کم حرارت زا ERG™LE در برابر بارهای استاتیکی و دینامیکی و مواد شیمیای بسیار خوب بوده و  با چسبندگی فوق‌العاده زیاد به بتن و فلز. بهترین گزینه جهت ثابت‌سازی و مهار ماشین‌آلات صنعتی با بار دینامیکیی، کاشت بولت و میلگرد در بتن، پر نمودن فضای خالی زیر شاسی‌ها، بیس پلیت‌ها و… در آب و هوای گرم و با حجم گروت ریزی بالا می باشد.


توضیحات

گروت اپوکسی کم حرارت زا  ERG™LE یک گروت سه جزئی بر پایه اپوکسی با فرمولاسیون ویژه جهت استفاده در آب و هوای گرم و اجرا در مقاطع بزرگ و با ضخامت بالا می­باشد. واکنش سخت شدن (پخت) گروت های پایه اپوکسی از نوع واکنش های  گرمازا یا exothermic reaction می باشد و همچنین افزایش دمای گروت هنگام اختلاط منجر به کاهش زمان کارایی آن می شود. یکی از اساسی ­ترین مشخصه­ های گروت اپوکسی ERG™LE گرمازایی بسیار پایین این محصول بوده که منجر به افزایش مدت زمان کارایی آن و در نتیجه امکان استفاده از این محصول در محیط های با دمای بالا را میسر می کند. از اینرو  گروت اپوکسی کم حرارت زا  ERG™LE گزینه ویژه  جهت گروت ریزی حجیم در پالایشگاه­ ها، پتروشیمی­ ها و نیروگاه ­ها می­باشد و می توان در گروت ریزی با ضخامت تا 150 میلیمتر به آسانی از آن استفاده نمود.

چه زمانی از گروت اپوکسی کم حرارت زا استفاده می‌کنیم؟

 این نوع گروت مدت زمان کارایی بیشتری نسبت به گروت اپوکسی معمولی دارد و دارای روانی و کسب مقاومت اولیه بالا با حرارت کم میباشد. بنابراین به طور خلاصه می توان گفت گروت اپوکسی کم حرارت زا ویژه پروژه های گروت ریزی با ضخامت و حجم بالا می باشد.

نکات زیر به ما در انتخاب گروت اپوکسی کم حرارت زا  و روش اجرای آن کمک خواهند کرد:

  •  گروت ریزی در آب و هوای گرم و  با گروت اپوکسی کم حرارت زا  به دو صورت ثقلی و با پمپ صورت می گیرد. اجرای گروت ریزی در محیط گرم و با گروت اپوکسی کم حرارت زا با پمپ این امکان را فراهم می کند که گروت با فشاری ثابت و به صورت یکنواخت ریخته شود و هوا در گروت اپوکسی کم حرارت زا محبوس نشود.
  •  در روش گروت ریزی با پمپ می توان با حداقل ضخامت گروت بیشترین مقاومت را حاصل نمود. این در حالی است که در روش گروت ریزی ثقلی، متناظر با حالات خمیری، روانی و سیال گروت، امکان حصول مقاومت مورد نیاز در گرو رعایت محدودیت ها در ارتباط با حداقل ضخامت گروت خواهد بود.
  • استفاده از گروت های منبسط شونده در شرایط آب و هوایی خاص که امکان از دست رفتن رطوبت وجود دارد، مناسب‌تر هستند.
  • گروت اپوکسی کم حرارت زا سه جزئی برای کاربردهایی با فشار بالا مانند توربین‌های بادی و انتقال گاز و نصب ریل جرثقیل، نصب سازه های دریای و نصب صفحه پایه ماشین ها که در معرض بارگذاری دینامیکی و ارتعاش مداوم تولید شده توسط تجهیزات صنعتی سنگین و و در دمای بالای محیط هستند، ایده‌آل است.
  • بهنگام نصب تجهیزات جدید، بیس پلیت ها، انکراژ در ضخامت بالا که نیاز به گروت با زمان مارایی بالا می باشد می توان از این نوع گروت استفاده نمود. مزیت گروت اپوکسی کم حرارت زا سه جزئی این است که مقاومت خوبی در برابر ضربه و بارگذاری ارتعاشی از خود نشان می دهد و تحت شدیدترین بارهای دینامیکی دچار آسیب دیدگی نمی شود.

پس از در نظر گرفتن این مسائل باید صرفه ی اقتصادی را لحاظ کنیم و با کمترین هزینه به بهترین کیفیت گروت اپوکسی دست پیدا کنیم.

حداکثر ضخامت گروت اپوکسی سه جزئی کم حرارت زا چه مقدار است؟

ضخامت اجرای گروت، یکی از مهم­ترین محدودیت­ های گروت­ های اپوکسی­ متداول می­باشد. به همین منظور در بسیاری از پروژه ها به منظور عدم بروز انقباض و جمع شدگی شدید، حفظ خواص و یکنواختی گروت معمولی، برای ضخامت های بیشتر (معمولا بیشتر از 75 میلیمتر)  گروت ریزی در چند مرحله اجرا می گردد. با این وجود بعلت فرمولاسیون ویژه گروت اپوکسی کم حرارت زا و در نتیجه افزایش دمای کارایی در محیط های گرم می توان گروت ریزی را در حجک وسیعی اجرا نمود و حداکثر مقدار گروت ریزی با این محصول 150میلیمتر می باشد. همچنین گروت ریزی با این گروت اپوکسی سه جزئی کم حرارت زا برای بقیه ابعاد قطعه (طول و عرض) محدودیتی ندارد.

نحوه ی محاسبۀ حجم گروت اپوکسی سه جزئی کم حرارت زا چگونه است؟

محاسبه مقدار گروت اپوکسی سه جزئی کم حرارت زا مصرفی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به همین منظور شرکت مقاوم سازی افزیر با هدف تسهیل فرآیند محاسبه مقدار گروت اپوکسی سه جزئی کم حرارت زا مورد نیاز، ابزار محاسبه‌گر آنلاین زیر را طراحی نموده است که مقدار مورد نیاز گروت اپوکسی سه جزئی را متناسب با شرایط اجرایی پروژه شما پیشنهاد می دهد.

به منظور استفاده از محاسبه گر گروت بر روی عبارت محاسبه حجم گروت ریزی کلیک کنید.

قیمت اجرای گروت اپوکسی سه جزئی کم حرارت زا چقدر است؟

قیمت اجرای گروت اپوکسی سه جزئی کم حرارت زا متناسب با نوع پروژه و مقدار، حجم و دسترسی منطقه گروت ریزی مشخص می گردد. جهت دریافت قیمت گروت ریزی با گروت اپوکسی سه جزئی کم حرارت زا با کارشناسان مقاوم سازی افزیر در تماس باشید.

قیمت خرید گروت اپوکسی سه جزئی کم حرارت زا چقدر است؟

برای اطلاع از نحوه خرید و آخرین قیمت گروت اپوکسی سه جزئی کم حرارت زا ERG™LE، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرد.

فواید اجرای گروت اپوکسی سه جزئی کم حرارت زا زیر پیس پلیت ها در آب و هوای گرم

از آنجا که گروت اپوکسی سه جزئی کم حرارت زا، کارایی و روانی بالا دارد و به راحتی در گوشه ی قالب‌ها پخش شده و منافذ را پر می کند و افزون بر آن زمان کارایی آن بالا می باشد گزینه بسیار مناسب جهت گروت ریزی بیس پلیت ها در مناطق با آب و هوای گرم می باشد.

تفاوت گروت اپوکسی کم حرارت زا با گروت معمولی چیست؟

بر خلاف گروت سیمانی که از مخلوط پودر سیمانی ساخته می شود، گروت پایه اپوکسی کم حرارت زا از رزین اپوکسی، هاردنر و سنگدانه های سلیسی ساخته می شود. از خواص متفاوت گروت سیمانی و اپوکسی سه جزئی کم حرارت زا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت کششی و خمشی گروت اپوکسی سه جزئی کم حرارت زا به نسبت گروت سیمانی بیشتر است.
  • تحمل بار دینامیکی و استاتیکی گروت پایه اپوکسی کم حرارت زا بالاتر از گروت پایه سیمانی است.
  • گروت اپوکسی کم حرارت زا اتصال و چسبندگی بهتری بین بتن فونداسیون و صفحه ستون و پلیت ها ایجاد می کند.
  • گروت های اپوکسیکم حرارت زا  در مقایسه با گروت سیمانی از مقاومت بیشتری برخوردار است و همین امر موجب شده تا از گروت اپوکسی در سازه های مقاوم تر استفاده شود.
  • گروت اپوکسی کم حرارت زا بین 24 تا 48 ساعت پس از گروت ریزی مقاومت فشاری مطلوبی برای بارگذاری ایجاد می کند.
  • زمان اجرای گروت پایه اپوکسی کم حرارت زا در مقایسه با گروت معمولی، بسیار سریع تر است.

ویژگی‌های مهم‌ گروت‌ اپوکسی بر اساس استاندارد ACI 351.1R-99

در این جا استاندارد‌هایی که گروت اپوکسی باید داشته باشد را بررسی خواهیم کرد.

  • قابلیت روانی و جایگیری گروت اپوکسی چقدر است؟

برای گروت اپوکسی سه جزئی، کاربر باید با تجربه خود و مشاهده بصری درباره گروت مخلوط قضاوت کند که آیا گروت دارای جریان پذیری کافی برای گروت ریزی زیر صفحه پایه است یا خیر. کاربر همچنین باید قوام گروت را با گذشت زمان ارزیابی کند تا اطمینان حاصل شود که می توان قبل از گیرش گروت، کار را به پایان رساند.

  • جمع شدگی و انقباض گروت اپوکسی چقدر است؟

پس از جاری شدن در زیر صفحه، گروت اپوکسی سه جزئی تمیز معمولاً انقباض چند درصدی را نشان می‌دهد. بیشتر این انقباض زمانی اتفاق می‌افتد که رزین در حالت مایع قرار دارد، و این باعث می‌شود که بیشترین انقباض  وجمع شدگی بدون ایجاد تنش رخ دهد.

  • مقاومت گروت اپوکسی چقدر باید باشد؟

استحکام و مقاومت فشاری گروت‌ اپوکسی عموماً 50 تا 100 درصد بیشتر از گروت سیمانی است. افزایش مقاومت گروت اپوکسی نیز سریع تر رخ می‌دهد. در دماهای معمولی، گروت‌ اپوکسی فرموله شده بطور خاص ممکن است در کمتر از 24 ساعت پس از گروت ریزی بارگذاری شوند.

گروت‌ اپوکسی‌ها به خصوص گروت‌ اپوکسی سه جزئی، استحکام کششی بالایی دارند. همچنین به سطوح فولادی و بتنی تمیز و زبر شده استحکام بالایی می دهند. استحکام بالاتر و میزان ارتجاعی کمتر به گروت اپوکسی اجازه می‌دهد انرژی بیشتری را نسبت به گروت‌های سیمانی در هنگام بارگذاری در اثر ضربه جذب کنند. این خواص نشان از مقاومت و استحکام بیشتر این گروت دارد.

  • پایداری و دوام گروت اپوکسی چقدر باید باشد؟

گروت اپوکسی سه جزئی نسبت به گروت‌های سیمانی مقاومت بیشتری در برابر ضربه و مواد شیمیایی از خود نشان می‌دهند. همچنین گروت اپوکسی، پس از سخت شدن تحت تأثیر رطوبت قرار نمی‌گیرد. در برابر بسیاری از مواد شیمیایی که باعث آسیب رساندن یا تخریب گروت‌های سیمانی می‌شوند، مقاوم هستند و به راحتی تخریب نمی‌شوند.

ویژگی‌ها


  • چسبندگی عالی گروت اپوکسی سه جزئی به بتن، فولاد و بیشتر مصالح ساختمانی
  • کسب مقاومت­ های مکانیکی اولیه و نهایی عالی
  • پایداری شیمیایی عالی
  • پایداری عالی در برابر بارهای ثابت و متحرک سازه‌­ها
  • اختلاط و اجرای آسان گروت اپوکسی سه جزئی
  • بوی ناچیز و ایمن برای کاربران
  • روانی بسیار خوب حتی در فضاهای محدود و لایه ­های نازک
  • عدم انقباض و جمع شدگی گروت اپوکسی سه جزئی در حین سخت شدن
  • جلوگیری از خوردگی آرماتورها
  • عدم نیاز به پرایمر

کاربردها


  • بکارگیری گروت اپوکسی کم حرارت زا به عنوان گروت ترمیمی برای پرکردن حفره ­­ها و سوراخ­ های بتن
  • گروت ­ریزی در فضاهای محدود زیر صفحه ستون­ ها،زیر بیس پلیت ها، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی که دارای بارهای ثابت و متحرک هستند.
  • نصب کابل­ های انتقال و پایه ماشین آلات سنگین کارخانه ای
  • نصب پیچ، کاشت میلگرد و کاشت بولت در بتن

بسته‌بندی


  • سه جزئی

رنگ محصول


  • ملات روان / خمیر خاکستری پرنگ (پس از اختلاط)

مشخصات فنی و اجرایی

مشخصات فیزیکی
شکل ظاهری ملات روان / خمیر طوسی پر رنگ (پس از اختلاط)

جزء A : مایع بی رنگ

جزء B : مایع بی رنگ تا زرد کم رنگ

جزء  C : پودر طوسی

نسبت اختلاط وزنی A : B : C :  = 20 : 10 : 160
دمای بهره برداری ℃35- تا 85‎℃‎
سخت شدن نهایی (در دمای  ℃20 ) 14 روز
زمان کارایی (در در دمای  ℃20 ) 60 دقیقه
مشخصات مکانیکی
جرم مخصوص گروت (در  ℃25 ) 1.9Kg/L
مقاومت فشاری (پس از 3 روز) 55MPa<
مقاومت فشاری (پس از 7 روز) 65MPa<
مقاومت فشاری (پس از 14 روز) 95MPa<
مقاومت کششی (پس از 14 روز) 12MPa<
مقاومت خمشی (پس از 14 روز) 30MPa<
مراحل اجرا

در این بخش به نحوه ی اجرای گروت اپوکسی کم حرارت زا می پردازیم.

مراحل گروت ریزی

  • نحوه آماده سازی بستر

  1. در ابتدا باید سطح بتن از گونه گرد و غبار و روغن پاکسازی شود و بخش های آسیب دیده بتن برداشته شود.
  2. برای پاکسازی سطح بتن به کارگیری مواد شیمیایی مجاز است.
  • اختلاط گروت اپوکسی سه جزئی

    سطل را بازکنید، هاردنر (جزء B) را داخل سطل رزین (جزء A) بریزید و مخلوط را به وسیله کاردک یا همزن دستی تا زمانی که به یک رنگ یکنواخت در آمد هم بزنید. سپس در یک ظرف مناسب، جزء C به مخلوط دو جزء قبلی به آرامی اضافه شود.
    می توان از همزن با سرعت کم (حداکثر 400 دور در دقیقه) استفاده کرد. اختلاط بیش از حد می تواند کیفیت گروت ریزی را کاهش دهد.

  •  گروت ریزی

    • گروت مخلوط باید از یک طرف به طور مداوم ریخته شود تا هواگرفتی آن حذف شود.
    • گروت ریزی باید به صورت پیوسته باشد.
    •  قبل از شروع باید گروت کافی موجود باشد.
    •  هنگام گروت ریزی، به مدت زمان کاربری (Pot Life) محصول توجه گردد.
    • برای گروت ریزی بیشتر از مقدار ضخامت توصیه شده، این ملات باید در چند لایه اجرا گردد و بین اجرای هر لایه گروت ریزی تا پس از آغاز سخت شدن لایه قبل (حدود 6 تا 8 ساعت) فاصله انداخت.
    • میزان مصرف گروت اپوکسی سه جزئی کم حرارت زا  ERG™LE برای پر کردن هر لیتر فضای خالی تقریبا 1.9 کیلوگرم می باشد.
راهنمای کارفرمایان

در این بخش به دستور العمل گروت ریزی و نکات اجرایی گروت ریزی می پردازیم:

  •  حداقل ضخامت اجرا: 6 میلی متر.
  • حداکثر ضخامت اجرا: 150 میلی متر.
  • در دمای کمتر از 5 درجه سانتی گراد گروت ریزی توصیه نمی شود.( حداقل دمای لازم برای پیشرفت واکنش ها، 5 درجه ی سانتی گراد می باشد.)
  • نیازی به استفاده از محلول رقیق کننده (حلال) نیست، زیرا کاهش تاب فشاری و کششی را در پی دارد.
  • بتن مورد استفاده باید 21 تا 28 روزه باشد، که عمل آوری کامل صورت گرفته باشد.
ملاحضات ایمنی
  • از تنفس بخار گروت اپوکسی خودداری کنید.
  • استفاده از دستگاه های تهویه ی موضعی و ماسک در مواقعی که غلظت بخار گروت زیاد است، برای به حداقل رساندن استنشاق گاز های مضر توصیه می شود.
  • هیچ ماده اپوکسی را در مجاورت آتش قرار ندهید. زیرا هنگامی که یک ماده ی اپوکسی می سوزد، بخارهای خطرناکی آزاد می شود.
  • از تماس پوستی یا چشمی خودداری کنید. در صورت تماس، پوست را با آب و صابون بشویید. در صورت تماس با چشم به مدت 15 دقیقه با آب بشویید.
  •  قبل از استفاده از گروت اپوکسی، تمام موارد احتیاطی، مشخصات و خاصیت های درج شده روی محصول را بخوانید.

مدارک مرتبط

دیتاشیت فنی

دانلود

برگه ایمنی

دانلود

دتایل‌ و نقشه‌ها

دانلود

گالری تصاویر

مقالات مرتبط

بتن

استفاده از گروت اپوکسی در صنایع نفت و گاز

این صنعت از خطوط لوله فولادی کربنی به عنوان عنصر اساسی حمل و نقل نفت خام و گاز استفاده می‌کند.…

اطلاعات بیشتر

بتن

گروت اپوکسی چیست؟

 این کالا از رزین های اپوکسی با پودر پرکننده (فیلر) ساخته می شود که کاربری آن نسبت به گروت سیمانی…

اطلاعات بیشتر

بتن

گروت‌ چیست؟ کاربردها و انواع آن

گروت چیست؟ گروت‌ (گروت پلیمری و گروت اپوکسی) نیز نوعی از ملات‌ها هستد که از ترکیب ماسه و سیمان و…

اطلاعات بیشتر

بتن

تفاوت گروت پایه اپوکسی با گروت پایه سیمانی

 گروت بر پایه سیمان چیست؟ گروت مبتنی بر سیمان، همانطور که از اسمش بر می آید، پودری حاوی سیمان به…

اطلاعات بیشتر

سوالات متداول

گروت اپوکسی کم حرارت زا چه ویژگی دارد؟

گروت اپوکسی گروت اپوکسی کم حرارت زا محصولی بدون حلال بر پایه رزین های اپوکسی است که یک جز سنگدانه های معدنی نیز در آن بکار رفته است و گستره کاربری فراوانی دارد.این گروت مصالحی با مقاومت زیاد و با دانه بندی مناسب است که ویسکوزیته بالایی دارد. این محصول بهترین انتخاب برای گروت ریزی در دمای بالا و حجم زیاد می باشد.

گروت اپوکسی گروت اپوکسی کم حرارت زا از چه اجزایی تشکیل شده است؟

این گروت همانند گروت اپوکسی معمولی متشکل از رزین اپوکسی، هاردنر رزین اپوکسی، عمل آوردنده و سنگدانه های سیلیسی دانه بندی شده با افزودنی های لازم می باشد.

گروت ریزی زیر صفحه ستون با گروت اپوکسی کم حرارت زا به چه صورت است؟

گروت ریزی با این محصول مشابه گروت معمولی می باشد. صفحه ستون ها (بیس پلیت ها) باید از چربی، گریس و رنگ پاکسازی شوند.سپس قالب باید دور تا دور ستون تنظیم و ثابت شود. اگر لازم است صفحات فاصله گذار برداشته شوند آن ها را کمی چرب نمایید تا برداشتن آن ها آسان شود. مطمئن شوید که قالب بندی محکم و آب بندی شده است تا از حرکت و خروج گروت جلوگیری شود و در آخر گروت را با قیف بریزید.

آیا گروت اپوکسی کم حرارت زا نیاز به حلال دارد؟

خیر، نباید برای بهره وری از گروت اپوکسی کم حرارت زا از حلال استفاده شود

شکل ظاهری اجزای گروت اپوکسی کم حرارت زا به چه صورت می باشد؟

جزء A به صورت مایع بی رنگ، جزء B مایع بی رنگ تا زرد کم رنگ و جزء c پودر طوسی می باشد و در نهایت پس از اختلاط ملات روان / خمیر خاکستری پر رنگ می باشد.

گروت اپوکسی کم حرارت زا با چه ضخامت هایی بکار گرفته می شوند؟

گروت اپوکسی سه جزئی، توان کاربری با ضخامت 6 تا 150 میلی متر را دارد.

نسبت اختلاط اجزای گروت اپوکسی کم حرارت زا به چه صورتی می باشند؟

نسبت اختلاط اجزای رزین به ترتیب اجزای A و B و C که به صورت 20 : 10 : 160 می باشد.

برای عمل آوری گروت اپوکسی چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

گروت اپوکسی برای حفظ رطوبت باید عمل آوری شود. عمل آوردن گروت با استفاده از مواد عمل آورنده مخصوص (کیورینگ) و یا با استفاده از گونی خیس پس از ریختن گروت صورت می گیرد و با توجه به شرایط آب و هوایی تا سه روز ادامه می یابد و پس از آن مقاومت فشاری مطلوبی برای بارگذاری ایجاد می شود.

قیمت خرید گروت اپوکسی بهتر است یا گروت سیمانی؟

به طور کلی قیمت گروت یکی از عوامل انتخاب گروت می باشد و شما باید به عوامل دیگری همچون دمای محیط و محل گروت ریزی توجه داشته باشید. برای مشاوره در این مورد با کارشناسان فنی شرکت در تماس باشید.

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گروت اپوکسی کم حرارت زا”